הרמת סינוס

הסינוס המקסילרי נמצא באזורים האחוריים של הלסת העליונה, מעל לשורשי השיניים הטוחנות.
כאשר מתקינים שתלים, יש צורך בגובה מינימלי של עצם כדי שהשתל יקובע בצורה טובה. 
ישנם מקרים בהם גובה העצם אינו מספק, כתוצאה מספיגת עצם שנגרמה ממחלת חניכיים או מפנאומטיזציה- הגדלת הנפח של הסינוס על חשבון עצם הלסת.

כאשר אין מספיק עצם, השתל לא יקובע בצורה טובה, בדיוק כמו בורג המוברג לתוך קיר אם יצא בצידו השני של הקיר, גם יפגע בחלל אחר, במקרה הזה בסינוס וגם לא יהיה אחוז כולו. הרמת סינוס היא פרוצדורה אפקטיבית עם שיעור ההצלחה הגבוה ביותר להשתלת עצם באזור אחורי של הלסת העליונה.

גישות להרמת סינוס:

הרמה פתוחה:

בשיטה זו ניגשים אל הסינוס דרך החניכיים, פותחים מעין חלון בדופן של הסינוס ומקלפים את הרקמה הרכה- הרירית שמצפה את הסינוס כלפי מעלה ותחתיה משתילים גרגירי עצם לפי הצורך. בסיום תופרים חזרה את החניכיים.

הרמה סגורה:

בהרמה סגורה אנו קודחים חור בלסת בעמדה בה נרצה להתקין שתל. הקידוח מגיע עד כחצי מילימטר מתחת לרצפת הסינוס. בשלב זה דוחקים את רצפת הסינוס על ידי מכה ויוצרים בה שבר מבוקר. לאחר מכן דוחקים את אזור השבר כלפי מטה ודוחסים לתוכו שתל עצם בכמות המספקת להתקנת שתל.

יתרונות
חסרונות

הרמת סינוס בלחץ הידראולי.

זו גישה המנסה לשלב בין היתרונות של הרמת סינוס פתוחה שבה ניתן להשתיל עצם בצורה נרחבת בכל רצפת הסינוס ובין גישה פחות טראומטית בדומה להרמת הסינוס הסגורה. בגישה הזו מבצעים קידוח בעמדה בה נרצה להתקין שתל וכשמגיעים לרצפת הסינוס מזריקים בלחץ נוזל סליין (מים פיזיולוגיים). לחץ המים מתפשט באופן אחיד ומרים את הרקמה הרכה מכל רצפת הסינוס. בשלב השני שואבים את הנוזל ומזריקים במקומו שתל עצם במצב נוזלי יותר המאפשר החדרה באמצעות הזרקה. לצורך שיטה זו פותחו שתלים ייעודיים המאפשרים את הזרקת שתל העצם דרך השתל.

יתרונות
חסרונות

האם כל אדם שחסרה לו עצם להתקנת שתלים יכול לעבור הרמת סינוס?

השיטה נחשבת לבטוחה ומקובלת לצורך השתלת עצם. היא לא מתאימה לחלק מהאנשים  שסובלים מסינוסיטים כרוני.

במידה ומעוניינים לבצע את התהליך במקרה זה, יש לתאם את הטיפול עם רינולוג מומחה (מומחה אף וסינוסים) ולוודא שהסינוס לא מזוהם. 

במקרים אלו יש לעתים צורך בהכנה הכוללת:

טיפול תרופתי-  טיפול אנטיביוטי או סטרואידלי ולעתים מומלץ לעבור ניתוח סינוסים לפני הרמת הסינוס.

במרפאתנו ניתן לשלב בין שני הניתוחים ולבצע הרמת סינוס יחד עם ניתוח סינוסים ביום אחד, ע”י שני מנתחים.

למה יש לצפות לאחר הטיפול?

הרמת סינוס פתוחה גורמת לנפיחות משמעותית ויכול להיות דימום מהאף ב- 24 השעות הראשונות.

חשוב להבין שהסינוס הוא כמו בריכה שמתמלאת לאט. מאחר והפתח נמצא בחלק העליון של הסינוס, הדם שמצטבר עלול להשפך החוצה כאשר מתכופפים. חשוב להיות מודעים לאפשרות ולא להכנס ללחץ אם זה קורה לאחר הטיפול. לעתים יש שטפי דם קטנים או סימן כחול לאחר הטיפול. בחלק מהמקרים מדובר בשטף דם משמעותי יחסית, אך הוא חולף.

האם ניתן לחזור לחיי השגרה מייד לאחר הטיפול?

יש לקחת בחשבון כי לאחר הרמת סינוס.

הוראות נוספות באם יהיו יימסרו לכם על ידי הרופא בסיום הטיפול.