סינוסיטיס

באילו מקרים של סינוסיטיס יש לפנות לכירורג פה ולסת ?

כירורג פה ולסת מטפל במקרים של סינוסיטיס אשר נגרמים כתוצאה מטיפול שיניים ובכל סינוסיטיס אשר איננה נפתרת בשימוש בתרופות אנטי היסטמיניות או לאחר נטילת מספר מחזורים של אנטיביוטיקה ואינה משתנה בהתאם לעונות השנה (סינוסיטיס אלרגי יופיע לרוב בסתיו ועד החורף).

מהם תסמיני המחלה?

התסמינים השכיחים הם נזלת מוגלתית, אף סתום, נזלת מרובה וכאב משמעותי (לעתים כאב חד) באזור הפנים, בעיקר בין הגבות ובצדי האף. לעתים יש גם כאב או לחץ באוזניים. פעמים רבות מטופלים מספרים כי הם חשים כאב חזק כאשר הם מורידים את הראש כלפי מטה.

תסמינים נוספים: חום, כאבי ראש, עייפות, כאב בלסת העליונה, שיעול, בלבול, הפרעות בראייה, נפיחות מסביב לעיניים, ירידה בחוש הריח ואף ריח פה .

ברוב המקרה באבחנת סינוסיטיס אין צורך בבדיקות, אולם בחלק מהמקרים יבקש הרופא אולטראסאונד מקומי, הדמיית CT ולעתים אף שאיבת נוזל מהאזור על מנת לשלוח אותו לתרבית, במטרה להתאים לו את האנטיביוטיקה הרלוונטית.

אילו סוגי סינוסים יש לכל אדם?

לכל אדם זוג סינוסים מכל סוג

איך מטפלים בסינוסיטיס?

במקרים בהם הסינוסיטיס אינו חולף מעצמו, ננסה לטפל בסינוסיטיס בעזרת תמיסת מלח וחומרים מפחיתי גודש. ניתן להשתמש גם בסטרואידים על בסיס מקומי למשך זמן קצר. במידה ואלה אינם משפרים את המצב , נחליט על סוג הטיפול בהתאם לאבחנת המקור למחלה.

האם הסינוסיטיס היא מחלה חד פעמית או שמא מדובר בנטייה?

ישנם מקרים חוזרים של סינוסיטיס בעיקר בשני מקרים: אצל הנוטים לאלרגיות בעונות מסוימות , נראה גם חזרה של הסינוסיטיס ובמקרים של בעיה מבנית מדובר במחלה ארוכה, כאשר נראה שיפור ושוב החמרה במצב. במקרה זה הפתרון הוא לרוב ניתוחי.

באילו מצבים יש לפנות לרופא באופן דחוף?